پاسخ تنبيهي به متجاوز راهكاري براي توقف جنايت و تجاوزگري است

۱۴۰۳/۰۵/۲۴ - ۰۲:۴۴:۲۷
کد خبر: ۳۱۸۷۵۹

رييس‌جمهور سكوت مجامع بين‌المللي در قبال جنايات بي‌سابقه و ضدبشري رژيم صهيونيستي و حمايت برخي كشورهاي غربي از اين رژيم را اقدامي مغاير با موازين بين‌المللي و مشوق تداوم جنايت و تهديد صلح و امنيت در منطقه و جهان دانست. در تماس تلفني شامگاه دوشنبه «كر استارمر» نخست وزير انگليس با مسعود پزشكيان، رييس‌جمهور كشور ايران دو طرف درباره راهكارهاي برقراري صلح و ثبات در منطقه و جهان و همچنين راه‌هاي ارتقاي روابط دو كشور گفت‌وگو كردند.

رييس‌جمهور سكوت مجامع بين‌المللي در قبال جنايات بي‌سابقه و ضدبشري رژيم صهيونيستي و حمايت برخي كشورهاي غربي از اين رژيم را اقدامي مغاير با موازين بين‌المللي و مشوق تداوم جنايت و تهديد صلح و امنيت در منطقه و جهان دانست. در تماس تلفني شامگاه دوشنبه «كر استارمر» نخست وزير انگليس با مسعود پزشكيان، رييس‌جمهور كشور ايران دو طرف درباره راهكارهاي برقراري صلح و ثبات در منطقه و جهان و همچنين راه‌هاي ارتقاي روابط دو كشور گفت‌وگو كردند. رييس‌جمهور در اين گفت‌وگوي تلفني سكوت مجامع بين‌المللي در قبال جنايات بي‌سابقه و ضدبشري رژيم صهيونيستي در غزه و اعمال تروريستي اين رژيم در منطقه و همچنين حمايت برخي كشورهاي غربي از اين رژيم را اقدامي مغاير با موازين بين‌المللي و غيرمسوولانه دانست كه با تشويق رژيم صهيونيستي به تداوم جنايات خود، صلح و امنيت منطقه و جهان را به خطر انداخته است. پزشكيان با بيان اينكه «از نظر جمهوري اسلامي ايران جنگ در هيچ نقطه‌اي از جهان به نفع هيچ كشوري نيست»، پاسخ تنبيهي به متجاوز را حق قانوني كشورها و راهكاري براي توقف جنايت و تجاوزگري دانست. وي همچنين با استقبال از ارتقاي سطح روابط دو كشور و نيز آغاز مذاكرات هسته‌اي، عمل به همه تعهدات از سوي طرفين را شرط موفقيت اين گفت‌وگوها دانست.
«كر استارمر» نخست وزير انگليس نيز در اين مكالمه ضمن تأكيد بر ضرورت پايان جنگ غزه و آغاز سريع امدادرساني به مردم اين منطقه، مساعدت بيشتر ايران در اين زمينه را خواستار شد. نخست وزير انگليس با اعلام آمادگي كشورش براي گسترش روابط با جمهوري اسلامي ايران در دوره جديد، ابراز اميدواري كرد كه سفراي جديد دو كشور هر چه سريع‌تر ماموريت خود را  آغاز كنند.