تراکم نهضت ملی مسکن تهران 3.5 برابر خانه‌های پایتخت

۱۴۰۲/۰۴/۱۵ - ۰۱:۰۰:۴۸
کد خبر: ۲۰۹۹۲۸

برنامه وزارت راه برای ساخت مسکن در تهران به گونه‌ای است که تراکم پروژه‌های نهضت ملی این استان 3.5 برابر تراکم شهر تهران می‌شود.

به گزارش فارس، بر اساس آنچه که مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در نود و نهمین جلسه شورای مسکن این استان مطرح کرده است، برای۳۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در این استان تنها 2 میلیون متر مربع زمین تخصیص داده شده و این یعنی تراکم جمعیت در این پروژه‌ها حدود 495 نفر در هر هکتار خواهد بود. اگر تخصیص زمین برای سایر پروژه‌های مسکن ملی این استان نیز به همین صورت بوده باشد، به این معناست که پروژه‌های مسکن ملی استان تهران از خود این کلان‌شهر، که تراکم جمعیت آن طبق آخرین آمار 140 نفر بر هکتار است، متراکم‌تر خواهد شد. مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در تازه‌ترین اظهارنظر خود عنوان کرده است: برای 30 هزار متقاضی مسکن ملی در این استان، 2 میلیون متر مربع زمین اختصاص یافته است.

در همین رابطه، حمید احمدی، کارشناس مسکن در گفت‌وگو با فارس گفت: زمانی‌که تراکم را در یک متر مربع افزایش می‌دهید، حق مردم از فضا را محدود کرده‌ایم و این نقض اصل 3 قانون اساسی است که مسکن متناسب با نیاز را حق هر ایران تلقی می‌کند. این کارشناس مسکن تاکید کرد: در حالی دولت در تهران به سمت تراکم بالا رفته که زمین زیادی حدفاصل ایوانکی تا تهران وجود دارد و می‌تواند پذیرای مسکن ویلایی برای مردم باشد.

 

ارسال نظر