۲،۵ میلیون ایرانی محرومیت خیلی شدید دارند

۱۴۰۲/۰۴/۱۸ - ۰۲:۰۸:۴۵
کد خبر: ۲۱۰۱۳۳

علی آقامحمدی، مشاور اقتصادی مقام معظم رهبری گفت: 2020 محله کم‌برخوردار در سطح کشور شناسایی شده‌ که 167 محله با جمعیت 2 میلیون و 500 هزار نفر از لحاظ محرومیت در طبقه خیلی شدید قرار دارند.

آقامحمدی در گفت‌وگو با ایلنا درباره شناسایی 2 هزار و 20 محله کم برخوردار در کشور اظهار داشت: 2 هزار و 20 محله با حدود جمعیتی 20 میلیون نفر در سراسر کشور شناسایی شدند از جمله محله‌های کم برخوردار کشور هستند و با همکاری نهادها و دستگاه‌های متعدد اقداماتی انجام شده تا شاهد بازآفرینی شهری در آن مناطق باشیم.

وی ادامه داد: این محله‌ها توسط سازمان‌های دولتی و نهادها شناسایی شدند و هزار و 320 محله را سازمان بازآفرینی شهری شناسایی کرده و مابقی محله‌ها توسط گزارش سایر نهادها شناسای شده‌اند. مجموع تمام محله‌هایی که احتمال داده می‌شد جزو محله‌های کم‌برخوردار باشند طبقه‌بندی شده‌اند. او درباره طبقه‌بندی 2020 محله کم‌برخوردار گفت: تعدادی از این محله‌ها از لحاظ محرومیت در طبقه خیلی شدید، تعدادی در طبقه شدید قرار گرفتند و مابقی محلات در طبقات خیلی ضعیف و ضعیف قرار دارند.

آقامحمدی در پاسخ به اینکه چند محله با چه جمعیتی در طبقه خیلی شدید قرار دارند و در چه استان‌های این مناطق شناسایی شده‌اند، اظهار داشت: 167 محله در طبقه خیلی شدید از لحاظ محرومیت قرار دارند که جمعیت 2 میلیون و 500 هزار نفر از جمعیت کشور را شامل می‌شوند. در تمام استان‌های کشور این مناطق پراکنده هستند و اینگونه نیست که تنها در یک استان مشخصی متراکم باشند.

 

ارسال نظر