يك ميليون تومانِ متناسب‌سازي واريز نشد

۱۴۰۳/۰۴/۲۹ - ۲۳:۳۲:۰۶
کد خبر: ۳۱۶۸۸۶
يك ميليون تومانِ متناسب‌سازي واريز نشد

به نظر مي‌رسد در واريز علي‌‌الحساب متناسب‌سازي وقفه اتفاق افتاده است. مستمري تيرماه بازنشستگان تامين اجتماعي با چند روز تاخير در حال واريز شدن است؛ ظاهرا حقوق بازنشستگاني كه نام خانوادگي‌شان با «ب» آغاز مي‌شود، به جاي بيست و يكم ماه، در روز ۲۸ واريز شده است

به نظر مي‌رسد در واريز علي‌‌الحساب متناسب‌سازي وقفه اتفاق افتاده است. مستمري تيرماه بازنشستگان تامين اجتماعي با چند روز تاخير در حال واريز شدن است؛ ظاهرا حقوق بازنشستگاني كه نام خانوادگي‌شان با «ب» آغاز مي‌شود، به جاي بيست و يكم ماه، در روز ۲۸ واريز شده است. با اين حال، مساله مهم ديگر، عدم واريز يك ميليون تومان  علي الحساب متناسب‌سازي است كه ظاهراً قرار بود تا زمان صدور احكام متناسب‌سازي و اجرايي شدن آن، هر ماه به حساب همه بازنشستگان واريز شود. قبل از انتخابات دور دوم رياست‌جمهوري، سه ميليون تومان به عنوان علي الحسابِ سه ماه اول سال به حساب بازنشستگان تامين اجتماعي واريز شد اما در تيرماه عليرغم انتظار بازنشستگان، ديگري خبري از پرداخت نشد. مروتي، بازنشسته كارگري، با انتقاد از عدم واريز علي الحساب متناسب‌سازي گفت: چرا مشخص نمي‌كنند احكام متناسب‌سازي چه زماني صادر مي‌شود؟ مگر قرار نبود از اول فروردين براي همه بازنشستگان كشور اجرايي شود؟

او اضافه مي‌كند: حداقل اين يك ميليون تومان را به حساب بازنشستگان مي‌ريختند تا كمي از بار اهمال و كوتاهي‌شان كم شود. بهادري جهرمي، سخنگوي دولت، 27 تيرماه اعلام كرد: «مشكل ايجاد شده در متن متناسب‌سازي حقوق بازنشستگان در قانون برنامه هفتم پيشرفت و همچنين نتيجتاً در آيين‌نامه اجرايي آن اين است كه «حداقل‌بگيران» از متناسب‌سازي محروم شدند و از آنجا كه سياست دولت در افزايش حقوق و عادلانه‌سازي آن، توجه به حداقل‌بگيران بوده است، لذا به همين منظور با اضافه كردن آنان به متن قانون لايحه‌اي نيز با دو فوريت در دولت تهيه و به تصويب رسيده تا جهت تبديل به قانون تقديم مجلس شوراي اسلامي شود».
به اين ترتيب، مشخص نيست كه آيا يك ميليون تومان علي الحساب در تيرماه براي بازنشستگان كشوري و لشکري واريز مي‌شود يا آنها هم بايد فعلاً منتظر بمانند. محمدسعيد بهوندي، فرهنگي بازنشسته، در اين رابطه مي‌گويد: ظاهراً تا اين لايحه جديد ارسالي دولت در مجلس تصويب نشود، قرار نيست احكام متناسب‌سازي صادر شود.
او تاكيد مي‌كند: اميدواريم نمايندگان مجلس دوازدهم لايحه دولت را با فوريت به تصويب برسانند تا حداقل در مردادماه احكام متناسب‌سازي بازنشستگان صادر و معوقات آن پرداخت شود. اين انتظار زيادي نيست. ما چهار ماه است در انتظار صدور احكام و اجراي قانون هستيم.

ارسال نظر