ارائه فهرست وعده‌هاي محقق نشده زاكاني به چمران

۱۴۰۳/۰۵/۱۶ - ۰۰:۵۹:۴۲
کد خبر: ۳۱۸۱۸۸

عضو كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران از ارايه ليست وعده‌هاي محقق نشده شهردار تهران به چمران خبر داد.

عضو كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران از ارايه ليست وعده‌هاي محقق نشده شهردار تهران به چمران خبر داد.

علي اصغر قائمي، عضو كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران در گفت‌وگو با ايلنا درباره نامه‌اش به مهدي چمران در خصوص وعده‌هاي محقق نشده شهرداري تهران گفت: در اين نامه كه خطاب به آقاي چمران است، مجموع جلساتي كه شهردار تهران در صحن شورا سخنراني كرده و قول و وعده داده و براي آنها زمان‌بندي اعلام كرده و اعداد و ارقام اعلام كرده است را به صورت يك ليست تهيه كرديم. ايشان به كرات در صحن شورا حاضر و به كرات نيز سخنراني كرده است و من فقط مواردي كه كميت پذير بوده‌اند و قابل اندازه‌گيري بوده‌اند را از مجموع سخنراني‌هاي متعدد و مكرر ايشان استخراج كرده‌ام و در نامه‌اي به رييس و اعضاي  شورا  اعلام  كردم.

وي ادامه داد: سوال ما اين است كه ايشان بنا دارد كه به اين حرف‌ها عمل كنند يا نكنند؟ ما وعده‌هايي از شهردار تهران داريم كه مربوط به دومين جلسه شورا ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ است، آن زمان كجا، الان كه ۱۴۰۳ هستيم كجا؟ اين فقط يك هشدار و ابراز نگراني از سوي من است كه آقاي زاكاني بايد به قول‌هايي كه مي‌دهد، عمل كند. شورا صرفا براي بيان مطلب و اظهاراتي كه پشتوانه‌اي براي اجرا نداشته باشد، نيست. شهردار تهران يك مقام اجرايي داراي مسووليت است كه بايد به قول‌هايي كه مي‌دهد، پايبند   باشد.
عضو كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران افزود: بخشي از قول‌هايي هم كه ايشان داده‌اند جنبه كيفيتي داشته است مانند اينكه يك بار در صحن شورا اعلام كردند كه ما به زودي با شهري متفاوت روبه‌رو مي‌شويم؛ اين شهر متفاوت يعني چه و چه شكلي است.
قائمي در پاسخ به اين سوال كه در جلسه هفته گذشته اعلام كرديد كه شهرداري براساس برنامه چهارم توسعه حركت نكرده است و يكي از اعضا در واكنش به تذكر شما اعلام كرد كه برنامه چهارم توسط شورا نوشته شده و به شهرداري اعلام شده است، گفت: شهرداري در همه جلسات بررسي برنامه چهارم حضور داشته و تك به تك احكام زير نظر شهرداري نوشته شده است. نوشتن برنامه ۳ تا ۴ ماه و شايد بيشتر طول كشيد و همان‌طور كه عرض كردم در نوشتن تك به تك احكام نمايندگان شهرداري به صورت تخصصي حضور داشتند و با كميسيون‌هاي تخصصي به توافق مي‌رسيدند و در كميسيون تلفيق مطرح و در نهايت به صورت مصوبه ابلاغ مي‌شد.  

وي در پاسخ به اين سوال كه چه ميزان از برنامه چهارم اجرا شده است؟ گفت: شهرداري مدعي است كه ۷۵ درصد از اين برنامه اجرا شده است، اما برآوردها چنين چيزي را نشان نمي‌دهد.

او در پاسخ به اينكه برخي از كاربران در فضاي مجازي اعلام كرده‌اند كه از سامانه شهرزاد اقدام به خريد گوشت كرده‌اند اما متاسفانه نه گوشت به آنها تحويل داده شده است و نه پولي به آنها برگشت داده شده نظر شما درباره عملكرد سامانه شهرزاد چيست؟ گفت: اين از كارهاي من‌درآوردي است. من تعجب مي‌كنم ما شركت‌هاي متعدد تحويل كالا داريم كه در حوزه حمل كالا تحت عنوان مختلف كالا را از يك مبدايي به يك مقصدي مي‌رسانند؛ اينكه شهرداري خودش گوشت توزيع كند كه بعضا هم شنيده‌ايم، گوشت باكيفيتي نبوده است يا اينكه همانطور كه گفته شده امكان تغيير سفارش يا برگشت پول وجود ندارد، اين نشان از يك كار عجولانه بدون برنامه‌ريزي و بدون فكر است كه من نمي‌دانم اسم آن را چه  چيزي  بايد  بگذارم.